Siirry sisältöön
Tavataan Valiolla

Onhan se Valio

Henkilö juo maitoa.

Kun tuotteessa tai palvelussa on Valion logo, se sisältää lupauksen erinomaisesta laadusta. Erinomaisuus on myös uudistuvan Valio-brändin ytimessä.

Kun Valio perustettiin vuonna 1905, Pellervo-Seuran sihteeri Philip Suuronen ehdotti voinvientiosuusliikkeen nimeksi Valiota, koska se kuvasi niin oivallisesti voimme korkeaa laatua. Sana ’valio’ tarkoittaakin suomen kielessä ensiluokkaista, ylivertaista, lajinsa parasta.

Tulevaisuuden Valio tekee monenlaista liiketoimintaa, mutta laadukkuus yhdistää kaikkea tekemistämme tilojen toiminnasta herkullisiin tuotteisiin ja arkea helpottavista resepteistä isoihin innovaatioihin. Nyt lupaus erinomaisesta laadusta tuodaan näkyvämmäksi myös suomalaisten rakastamassa Valio-brändissä.

Miksi brändiuudistus on tarpeen? Mikä muuttuu ja mikä säilyy ennallaan? Valion brändeistä sekä designista vastaavat valiolaiset kertovat kaiken tarpeellisen.

Mitä brändillä tarkoitetaan?

1. Brändi elää ihmisten mielessä. Se syntyy kaikista kohtaamisista brändin kanssa, ja siitä miten vastaanottaja kokee brändiviestit. Tavoitteena on vahva, positiivinen brändisuhde, joka muistuttaa ystävyyttä.

2. Vahvoilla brändeillä on tunnistettava ja johdonmukainen visuaalinen ilme, brändilupaus tai sanoma. Niiden avulla brändi erottautuu muista.

3.  Brändin avulla kasvatetaan myyntiä ja tehdään parempaa tulosta. Brändiin liitetyt odotukset, tunteet ja luottamus vaikuttavat ostopäätökseen.

Meijeristä ruokataloksi

Valio tunnetaan herkullisista ja laadukkaista tuotteistaan. Valmistamme puhtaasta suomalaisesta maidosta tuotteita kotimaan markkinoille ja vientiin, ja samaan aikaan olemme muutosmatkalla ruokataloksi: maitotuotteet muodostavat Valion kivijalan myös tulevaisuudessa, mutta niiden rinnalla olemme laajentaneet toimintaamme tukkukauppaan ja kasvipohjaisiin tuotteisiin.

Tulevaisuuden ruokajärjestelmä on yhdistelmä kaikkia nykyisiä ruoantuotannon muotoja ja uusia innovaatioita. Valion vetämässä Food 2.0 -hankkeessa muutamme ruokajärjestelmää kestävämmäksi, ja Suomen Lantakaasun myötä olemme mukana energiabisneksessä. Etsimme kasvua uusilta markkinoilta ja liiketoimintamahdollisuuksista sekä vahvistamme tulevaisuuden toimintaedellytyksiämme ja kannattavuuttamme. Miten muutos ruokataloksi näkyy Valio-brändissä?

”Muutos ruokataloksi näkyy siinä, että Valio-brändi kattaa nykyään paljon enemmän kuin maitotuotteet. Rakastettu Valio-brändi on arvokkain omaisuutemme. Meidän on pidettävä Valio-brändi muutosmatkassa mukana ja varmistettava, että se tuntuu vuosikymmenestä toiseen läheiseltä ja ajankohtaiselta tavallisille kuluttajille”, tiivistää Valion brändeistä ja markkinoinnista vastaava Taimi Renvall.

Sanna Kuosa, Tiina Aarras ja Taimi Renvall.
Vahva Valio-brändi syntyy tiimityönä, uskovat Sanna Kuosa (vas.), Tiina Aarras ja Taimi Renvall.